Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Slovník pojmů v reklamě

Slovník reklamy

Neorientujete se v žargonu reklamy. Tento slovník Vám pomůže se v dané problematice zorientovat. Už žádné neznámé slovíčka při komunikaci s reklamní agenturou.

A
Account manager - pracovník reklamní agentury, který řídí práci na zakázce, je kontaktní osobou pro klienta
Advertising - reklama, reklamní
Aranžování - je činnost dosažení estetického vzhledu.

B
Banner venkovní - Prezentační systém, určený pro prezentaci ve venkovních prostorách.
Banner (Roll-up) - Jednoduchý a finančně výhodný prezentační systém. Banner je chráněna hliníkovou kazetou.
Benefit značky - přínos značky svým spotřebitelům
BF rám - jednoduchý vzhled, lehký a snadno přenosný rám.
Big - ohyb u tiskovin
Brand - značka a její úspěšné fungování
Bigboard - venkovní reklamní plocha nadměrných rozměrů, např. na budovách, u hlavních silničních tazhů.
Billboard - velkoplošná reklamní tabule. Billboardy tedy nejčastěji bývají na dálnicích, v centrech měst apod.
BBS papír - Billboardový papír se zadní modrou stranou.
Budgetframe - Subtilní oboustranný rám vhodný pro prezentaci v obchodech za nízkou cenu.
Buzz marketing - marketing, jehož záměrem je vyvolat pozornost určitého výrobku.

C
Canvas - napodobenina malířského plátna vhodná pro tisk
Cena tržní - cena v daném okamžiku jako výraz momentálního stavu nabídky a poptávky
Cílová skupina - potenciální zákazníci, které se snaží oslovit reklama
Claim - slogan, který se pojí s určitým produktem
Client Net - konečná cena pro klienta
Clip-rámy - Profil rámů umožňuje rychlou výměnu plakátu.
Clutter - nasycenost konkrétního prostředí reklamou
CLV (City Light Vitrin) - prosvětlená outdorová plocha
CMYK - Nejčastějším barevným profilem pro použití u tisku.
Corporate design - souhrn všeho, na čem firma staví svoji image
Creative department - oddělení pro vlastní vytváření reklamy
Cross-media - stejná reklama se prolíná v různých médiích (TV, printy, web)
Cross Promotion - spojená prezentace produktů. Produkty vzájemně se podporující ( káva + smetana zdarma )

D
Design - povrchová úprava výrobku, celkový vzhled výrobku vycházející z účelové funkce a estetického dojmu
Deputy - zástupce, funkce v reklamní agentuře
Digitální tisk - malonákladový plnobarevný tisk
Direct marketing - přímý marketing, spočívá v přímém kontaktu zadavatele a adresáta
Display - zařízení pro zobrazování informací, např. textu, obrazu v různé podobě s cílem upoutat zákazníka
DTP / Desk Top Publishing - grafické studio, které se zabývá výrobou reklamy všeho druhu.
DTP studio - dodává komplexní grafické služby

E
Etický kodex - kodex reklamy vydaný Radou pro reklamu, který si klade za cíl, aby reklama splňovala etická hlediska, byla pravdivá, slušná a čestná.
Euroclip - pomůcka pro zarámování fotografií, prezentací.
Event marketing - marketingová neformální společenské akce, při níž prohlubují vztahy s obchodními partnery
Expozice - vystavování předmětů
Exteriérový stojan - reklamní stojan určený především do venkovního prostředí.

F
Falcování - skládání materiálu, papíru na požadovaný výsledný formát.
Favor - zvýhodnění klienta
Fee - účastnický poplatek při vstupu do konkursu
Firemní grafický styl - jednotný způsob vizuální prezentace společnosti.
FlexiFrame - Jedná se o rámový systém, používaný pro firemní prezentace.
Flexotisk - potisk na obalový materiál
Flip-chart - přenosná prezentační papírová tabule
Font - typ písma
Full-service - komplexní služby firmy pro zákazníky.

G
Grafický manuál - obsahuje povolené barevnosti, užívání firemní značky a podobně.
Grafický návrh - způsob zobrazení reklamy
Grafická realizace - výroba grafiky dle přání zákazníka.
Grafické studio - zajišťují komplexní služby pro výrobu reklamy od návrhu, až po závěrečný tiskový proces.
Grand opening - slavnostní otevření či zahájení prodeje, uvedení nového výrobku na trh.

H
Halo effect - davový jev v reklamě
Headline - úderný titulek reklamy,inzerátu
High res – vysoké rozlišení

CH
Chromalin - kontrolní nátisk, používaný pro korekturu nejen textů, ale především barevností

I
Informační rámeček - odolný rámeček z eloxovaného hliníku pro rychlou a levnou výměnu informací

J
Jingle - znělka reklamy, spotu

K
Kampaň - úsilí k něčemu, akce k podpoře někoho, něčeho nebo naopak proti někomu, něčemu
Kašírování - lepení folie či papíru na tvrdší materiál exteriérové desky, např. PVC
Kašírované desky - strojové nalepené tisky na exteriérové desky
Komatex – plastová deska určená pro interierové i exterierové aplikace.
Koncepce - způsob pojetí, chápání, myšlenková osnova
Koncept - první předběžné zpracování, návrh, náčrt
Konzola - nosný prvek vysunutý ze zdi pro zavěšení rámů
Kreativec - pracovník tvůrčího oddělení, ve kterém vzniká reklama

L
Laminování, laminace - jde o opatření povrchu ochranou vrstvou pomocí krycí fólie
Leaflet - klasický leták, nejčastěji papír formátu A4
Leták - informační list
Litho - barevný plát ofsetového filmu
Litografie - ofsetový film na přípravu tiskových desek

M
Malonákladový barevný tisk - výroba a tisk vizitek, pozvánek, samolepek, štítků, prospektů
Mandatories - nezbytnosti, které si klient přeje použít v reklamě ¨
Marketing - proces plánování, řízení, které zahrnuje tvorbu ceny, propagaci a distribuci zboží
Marketingová komunikace - komunikace firmy se zákazníky s cílem seznámit spotřebitele s výrobkem
Masová komunikace - komunikace firmy se zákazníky
Médiaplán - plán rozvržení prezentace v médiích
Médium - jakýkoli komunikační prostředek (tisk, televize, rozhlas, internet, …)
Merchandesing - upomínková reklama pomocí reklamních výrobků (trička, přívěsky, propisky,..)
Montáže - odborná stavba prezentačních systémů (billboardů, reklamních desek,..)
Motion Display - Automatická výměnná reklama pomocí motoru.

N
Nabídka - množství zboží, které výrobci prodávají při určité ceně na trhu
Nabídka individuální - nabídka pro určitou firmu
Nátisk - slouží pro kontrolu tisku

O
Očkování - Instalace oček pro snadné uchycení reklamního panelu.
Ofsetový tisk - velkonákladový tisk.
Ořezové značky - vymezují formát tiskoviny, podle nich se provádí řezání

P
Pantone - unikátní systém pro výběr, kontrolu a určování barev pro tiskaře a designéry.
Paraván - stěna pro prezentaci. Paravánová stěna může být z různých materiálů. Nejčastěji z plastu, nebo hliníku.
Paspartování - opatření obrazu, plakátu ochranným kartonem
Pernament Display - trvalý displej s udanou dobou životnosti delší než šest měsíců
Place distribuce - místo, kde se výrobek dobře prodává, při správné příležitosti, ale i ve správný čas
Plakátové lišty - plastové nebo hliníkové lišty pro snadné zavěšení plakátů
Plastická písmena - nápisy z plexiskla, polystyrenu a jiných deskových materiálů
Plastové karty - karty opatřené laminem pro zvýšení odolnosti, např. permanentek, zákaznických karet, atd.
Plotrová grafika - řezaná fóliová reklama s dlouhou životností.
Podlahová grafika - vysoce odolný potisk na podlahu, plovoucí podlahu, parkety, PVC
Podpora prodeje - prostředek komunikace s potenciálním zákazníkem
Point of sale - místo prodeje
Pokladní display - display, který je určený k umístění k pokladně. Účelem je impulsní nákup.
Poptávka - množství zboží či služeb, které jsou kupující ochotni za určitou cenu koupit
Poptávka agregátní - celkový souhrn všech zamýšlených koupí
Poptávka individuální - poptávka jednotlivých kupujících
Poptávka dílčí - poptávka po určitém výrobku
Pop Up - luxusní reklamní stěna, umožňující prostorovou prezentaci na výstavách veletrzích a konferencích.
POS/POP - soubor reklamních materiálů a produktů použitých v místě prodeje pro propagaci určitého výrobku.
Positioning - jakou má značka pozici na trhu
Poster - z ang. znamená plakát
Povědomí o značce - znalost značky v cílové skupině
Postpress - závěrečné polygrafické práce (laminace, vazba, výsek)
Pravítka hliníková - kalibrovaná pravítka z hliníku s rukojetí a metrickou stupnicí, určené k řezání a měření.
Prezentace - představení, předložení něčeho
Print - tisk
Promo stolek - skládací prezentační stolek
Promotion - prezentace výrobku či služeb
Pronájem ploch - zajištění ploch pro reklamu (billboardy, reklamní plochy)
Propagace - marketingová komunikace, která se snaží informovat, změnit chování a postoje cílových skupin.
Prospekt - informační leták, brožura
Předtisková příprava - kompletní služby před samotným tiskem.
Public relations - PR [pí ár] Toto označení pochází z angličiny a volně jej lze přeložit jako vazby s veřejností
PVC fólie - krycí fólie

R
RAL - Je jedním z velmi používaných průmyslových standardů nátěrových hmot. Skládá se z 213 barev.
Rámy - ohraničení obrazu. Mohou být zhotoveny z různých materiálů.
Rating - procento populace, která byla zasažena reklamou
Ražba - Vytlačení grafického motivu
Reach - zasažení reklamou
Reklama - placená propagace výrobku, služby, společnosti
Reklamní agentura - společnost zabývající se reklamní činností a službami
Reklamní nosiče - různá média a zařízení, na která lze umístit reklamu
Reklamní výroba - zahrnuje všechny oblasti tvorby reklamy
Reprodukce - kopie obrazů či fotografií
Response - odezva na komunikaci značky
Rich Media Ads - reklama obsahující pohyb nebo zvuk
Road shows - Turné k propagaci výrobku či služeb. Často spojeno s doprovodným programem.
Roletka (Banner) - Jedná se o jednoduchý a finančně výhodný prezentační systém chráněný hliníkovou kazetou

Ř
Řezací nářadí - nože, nůžky, skalpely, škrabky, pinzety, pravítka, podložky

S
Sales promotion - marketingové nástroje sloužící pro krátkodobou podporu prodeje
Samolepky - samolepící etikety
Sampling - distribuce zkušebních vzorků např. k časopisům
Samples - vzorek produktu rozdávaný zdarma, který má přimět zákazníka otestovat zboží a začít jej používat.
Semi - permanentní display - reklamní poutač s předpokládanou životností od dvou do šesti měsíců
Signmaking - definice slova signmaking je výroba značení a nosičů reklamního sdělení.
Sítotisk - Jedna z nejstarších tiskařských technologií.
Síťovina ( mash ) - tiskový materiál, který je určen především pro velkoplošné exteriérové aplikace.
Shalf-talker - reklamní poutač umístěný na regálu
Shop in Shop - Prezentačních prvky značky nebo výrobkové řady, který vytváří mini-obchod uvnitř místa prodeje.
Show room - předváděcí místnost vybavená vzorky nabízených produktů
Slepotisk - Vytlačení grafického motivu raznicí do papíru, výsledkem je plastický motiv.
Space management - metoda používaná k určení optimálního umístění obchodních značek v regálech
Spadávka (tisk na spad) - je přesah dokumentu určeného pro tisk.
Stavebnicový systém - ( Modular system ), variabilní systém umožňující více variant použití
Stojan - prezentační systémy v různých velikostech pro interiér nebo exteriér
Stojan interiérový - reklamní stojan určený pouze do vnitřního prostředí
Stojan exteriérový - reklamní stojan, který je díky své stabilitě vhodný i pro venkovní prostředí
Stojan skládací - přenosný reklamní stojan, který lze snadno složit a uložit do kufříku
Stoper - úzký pruh potištěného materiálu upevněný svisle, kolmo k regálu a vyčnívající do uličky.
Světelná reklama - reklama umístěná do osvětlených boxů na backelitové fólie

T
Tailor made - neznačkové zboží vyráběné na zakázku pro velké obchodní řetězce, které je opatří vlastní značkou.
Tamponový tisk - vhodný pro označení malých reklamních předmětů se zachováním dostatečné čitelnosti.
Teaser - vícefázová forma reklamy, inzerce, má vyvolat hlavně zvědavost
Temporary display - krátkodobý, sezónní display s omezenou životností
Tendr - výběrové řízení vypsané zadavatelem na poskytovatele reklamních služeb
Tiskárna (podnik) - podnik, který se zabývá tiskem reklamních materiálů, novin, knih, ...
Tiskárna (zařízení) - stroj pro tisk
Translucentní - světlopropustné. Fólie rozptylují světlo po ploše.
Transparentní - průhledné. Světelný zdroj, umístěný za fólií, je skrz ni vidět. 
Třídimenzionální reklama - 3D reklama

V
Veletržní expozice - prezentační systémy pro použití na veletrzích a výstavách.
Velkoformátový tisk - potisk na velké plochy (billboardy, bigboardy, bannery, plakáty, city lighty, …)
Venkovní reklama - reklama umístěná v outdoorových prostorách
Věže - mobilní výstavní věže zajišťující reklamní plochy pro prezentace, existují různé typy a tvary
Vinilová folie - tiskový materiál billboardů, odolná samolepicí fólie
Vizitky - malé tuhé lístky s vytištěným jménem, názvem firmy a adresou
Vizuál - vše, co je zobrazené, vytištěné
Vlajky - tisk na textilie
Vstřikování - (Injection moulding) metoda výroby plastových předmětů požadovaného tvaru.
Výšivka - používá se na označení textilu.

W
Walkboard - reklama umístěná v zemi, nebo na zemi
Wear out effect - reklama, která již ztratila svou účinnost
Window Labels - (okenní grafika ) jedná se o speciální samolepku nalepenou na výloze, nebo na autě.
Wobbler - lehký displej, který visí nad regálem nebo z regálu vyčnívá a pohybuje se díky proudění vzduchu

Z
Zásobník na letáky - display sloužící k nabídnutí reklamních letáků, prospektů potencionálním zákazníkům.

Technická
podpora Online

Nevíte si rady? Jsme Vám k dispozici na online chatu,
telefonu nebo e-mailu.

Tisk do
druhého dne

99% zakázek tiskneme do druhého dne.

Dodání po celé
České republice

Expedici zajišťujeme pomocí
přepravních společností.

Doprava ZDARMA
nad 3 000 Kč

Objednejte nad 3000 Kč a neplaťte dopravu.

Kvalitní materiály
a technologie

Tiskneme pouze na prověřené materiály
a za kvalitu ručíme.

Výstupní kontrola
všech zakázek

Všechny objednávky před expedicí
pečlivě kontrolujeme.